Moderní tábory pro děti od CK Robinson
|
Je jasné, že si Nespresso se svým marketingem a UX hraje hodně a je to minimálně polovina jejich úspěchu. Když Nespresso pijete, připadáte si jako George Clooney. Krámky s kapsličkama jsou na nejvymazlenějších adresách ve všech evropských metropolích. Nespresso kluby a péče o zákazníka i po nákupu. Co se mi ale líbilo moc, je krabice kávovaru. Je opravdu kouzelná. Jenom vyháknete papírový záhyb, otevřete víko a najednou je celý krásný vydesignovaný presovač před vámi. Je to úplné kouzlo a skvělý zážitek, který si vůbec neuvědomíte. Dostal jsem ho jako vánoční dárek. Roztrhnete papír (tam je ještě překvapení, nevíte co v něm je), vidíte krabici a hned před vámi stojí. Žádné otravné rozbalování bublinek, dlouhé tahání ven, vyndavání polystyrenu. Je to super. Cena tomu samozřejmě odpovídá.
Mohl jsem to skvěle porovnat, protože hned ve vedlejší krabici byl nějaký Sencor přehrávač, kde naopak asi největší UX prožitek je dostat to rádio z krabice a obalů ven.
Unpacking jsem vyfotil, krabice už je teda trošku ošuntělá, protože jsem to fotil až zpětně cca po půl roce, když jsem se k tomu dostal. Stejný zážitek jako vybalovat třeba Apple věci, kluci vědí jak na to.
Dávám si ke snídani cappuccino v Bageterii Boulevard, pravda není to nejlevnější kafe co si můžete dát, ale není to tak zlé. Co se mi ale líbí je jejich kelímek. Vnější strana je takový nějaký kartonový papír s drážkami, takže se nedotýkáte rukou přímo vnitřní vrstvy = NEPÁLÍ. Chytré!
Semka by jste měli poslat všechna svoje děcka, i děcka svých známých i děcka jejich děcek. Letní dětský tábor Ztracený Ostrov. Letní dětský tábor v nádherném prostředí řeky Nežárky. Letní tábor pro děti od 6 do 16let. Ztracený ostrov je moderní dobrodružný letní dětský tábor zaměřený na cestování a sporty v přírodě.
Minulý týden mi pan Google aktivoval pro testování funkci Dynamic search ads, kterou veřejně představil na konci minulého měsíce. O co jde? V adwords lze vytvořit kampaně s novou extension, která spočívá v zadání domény a jazyku ze které se mají dynamics ads tvořit. Adwords engine potom sám generuje inzeráty (title a destination url) podle toho co google bot najde za obsah na určené doméně.
Funkce by mohla být velmi užitečná pro cílení na long-tail obsah webu, typicky na konkétní produkty e-shopu. Doporučenou strategií pro cílení na konkrétní produkty je co nejvíce konkretizovat inzeráty, zejména titulek a landing url tak, aby po zadání konkértního zboží do vyhledávače mohl Adwords systém nabídnout ideálně přesnou shodu a uživatele přesměrovat na stránku, která přímo daný produkt nabízí. Tato strategie je velmi užitečná (ne ovšem za všech okolností viz případová studie zahraničních PPC pro Europosters), protože obvykle dosahuje vysokých poměrů klinutí/ zobrazení a zvýšením tohoto ratingu umožňuje inzerovat za nižší ceny. U rozsáhlých e-shopů je však ručně prakticky nemožné pokrýt takto všechny produkty a je třeba využít automatizovaných řešení a to buď pomocí desktopové aplikace pro správu Adwords a ručním importem produktů, anebo automatizovaně přes Adwords API. Obě řešení jsou však již složitější než základní tvorba kampaní, navíc prvně zmíněná neřeší problém co se stane pokud je již produkt nedostupný a lze se tak snadno dostat do situace že inzerce běží, ale objednávky potom nelze uskopojit.
Vzhledem k nasazení fuknce Dynamic search ads lze spekulovat, že pokročilejší metody přes API nejsou mezi zákazníky až tolik rozšířené a proto nabízí Adwords cestu, jak lze dosáhnout podobných long-tail výsledků (sic s menší mírou kontroly).
celý článek >>Novela silničního zákona č. 361/2000 Sb. z roku 2011 ukládá nově povinnost použít zimní pneumatiky (značené M+S) při provozu vozidel na pozemních komunikacích od 1.11. do 31.3. pokud se na silinici vyskytuje souvislá vrstva sněhu, ledu nebo námrazy anebo lze vzhledem k akutálnímu počasí předpokládat, že by tam mohla být.
Dopravní značky ukládající povinnost použít zimní pneumatiky (vločka) zůstávají v platnosti, ale jejich použití asi bude méně časté. Nové ustanovení zákona tedy dává jistou svobodu kdy za parných zimních slunečných dnů lze vyjet i na letních pneumatikách, naproti tomu je ale přísnější za špatného studeného počasí, kdy je nuté použít zimní pneumatiky na všech typech silnic.
Pneu360 doporučuje používat zimní pneumatiky vždy. Nikdy nelze s jistotou předvídat jak vypadá počasí na druhém konci republiky anebo jak bude zítra. Jízda bez zimních pneumatik je riskantní a může ohrozit váš život. Navíc se můžete v případě způsobení dopravní nehody dostat do komplikací jak s policií kvůli porušení výše zmíněného zákona, tak s pojišťovnou která bude při zjišťování vašeho nároku na pojistné plnění posuzovat zda bylo nutné v konkrétní situaci zimní pneumatiky použít nebo ne.
Zajímavostí je také vyhláška 341/2002 Sb. o schvalování technického stavu vozidel. Ta ukladá povinnost použít pneumatiky s rychlostním idexem stejným anebo větším než je maximální povolená rychlost vozidla (obykle index uvedený v technickém průkazu). V § 21 potom upřesňuje, že při použití zimních pneumatik lze použít i pneumatiky s rychlostním indexem nižším, řidič ovšem nesmí překročit maximální konstrukční pneumatiky (značenou rychlostním indexem) a je nutno na tuto skutečnost upozornit dodatkovým označením formou nálepky, která musí být v zorném poli řidiče. Údaj na nálepce stanovuje nejvyšší přípustnou rychlost vozidla s namontovanými zimními pneumatikami, která nesmí být při provozu vozidla překročena.
Kompletní znění zákona + vyhlášky o zimních pneumatikách
Na projektu Europosters a jeho zahraničních mutacích řešíme problém velkého množství neuhrazených objednávek. Doposud jsme všude využívali platební bránu České spořitelny. Ta ale podporuje zobrazní pouze v jazykových mutacích cs, en a de. Na trzích es, it a fr jsme se tedy rozhodli vyzkoušet platební bránu společnosti Global Payments, která jazyků podporuje spoustu. Brána sama nastavuje jazyk dle požadavku, který jí zasílá browser. Pokud selže zůstává defaultně čeština. Nechává ale také možnost zvolit jazyk ručně. Potíž ale spočívá v tom, že políčko pro výběr je označeno v češtině jako "jazyk" tj. aby bylo možno jazyk změnit musí se uživatel v jazyku kterému nerozumí (a proto ho chce změnit na svůj) dovtípit, že se jedná o změnu jazyka. Navíc při defaultním zobrazení není žádný jazyk vybraný a je zobrazeno zástupné --- takže pro porozumění nelze použít zkratku jazyka, podle které už by se možná dalo porozumět lépe. Je prostě potřeba se vžít do situace španělského zákazníka a podívat se jak bránu vidí on. Hola hola tam Weigel, hola hola, tam Smolijak. Řešení?
I s tímto prohřeškem se ale podařilo počet neuhrazených objednávek snížit cca o 30% (na FR,IT,ES webech).
celý článek >>25.5.2011 Seznam nasadil novou verzi fulltextového robota. Zatím nemám žádné detailnější informace o tom, zda se počet návštěv na naše weby přes fulltext Seznamu nějakým způsobem změnil. Jedna změna je ale partná na první pohled. V některých případech Seznam zobrazuje na jedné stránce výsledků hledání více než jednu stránku z jedné domény (obvykle titulní + další podstránku). Výsledky přitom nejsou nijak graficky spojeny a jsou zobrazovány prostě jako 2 nezávislé odkazy. V komentářích na Seznam blogu na to hodně uživatelů upozorňuje a Seznam slibuje nápravu, přestože jinak úpravu chválí a vydává ji za featuru která uživatelům přinese větší spokojenost. Michal Kubíček na svém bloku spekuluje o důvodech a jedním z možných by patrně mohla být situace, kdy není dostatek relevantních výsledků. To se mi nezdá příliš pravděpodobné viz. přiložená grafika kdy na prvních 4 pozicicích na výsledcích hledání jsou pouze 2 weby při hledání kw pneumatiky u kterého zjevně nedostatek relevatních webů nehrozí. Osobně se mi nezdá, že právě v tomto případě by zdvojení výsledků z vybraných domén bylo pro uživatele příliš přínosné. Pokud nějaká podstránka webu je vhodnějším výsledkem než úvodní, měla by být ve výsledcích pouze tato. Jestli je důvodem např. to že bez úvodní stránky nezíská uživatel dostatečný přehled o čem stránka vlastně je, měly by být stránky nějak logicky spojeny aby bylo jasné, že patří k sobě a nevidím pak důvod proč snižovat počet výsledků na úvodní stránce.
Našim konkurentům, kteří mají najednou na úvodní stránce o několik odkazů více trochu závidím, ale na druhou stranu výsledky asi nebudou až tak dramatické a odhaduji, že se změna v návštěnosti příliš neprojeví. Alespoň např. na našem projektu Posters.cz který dostal podobnou featuru na kw plakáty se zatím žádné drama ve změně návštěvnosti nekoná. Větší dopad možná bude mít na weby které se předtím nacházely na 8. - 10. pozici a díky zdvojení prvních pozic jsou nyní až na 2. stránce.